Alle tenker ulikt
Utfordring
Lexus hadde inngått et samarbeid med Reisegutta, to kompiser som livnærer seg som påvirkere innen reising. Spørsmålet var hvordan vi kunne koble Lexus og Reisegutta sammen på en god måte.
Ideen (fra kunden) var å sende Reisegutta på tur i Norge i en Lexus og la dem dokumentere reisen med kamera.
Idé
Kommunisere Lexus sin identitet som utforsker og utfordrer gjennom å gjenoppdage norsk natur.
Strategi
Alle tenker ulikt
Løsning
Vi startet med å intervjue Reisegutta for å lære mer om turen og deres historie på veien rundt i Norge. Det resulterte i artikkelen “Gjenoppdagerne”, som fulgte Reisegutta på deres bilreise gjennom Norge for å gjenoppdage norsk natur.
I samarbeid med Mr. Who Creative Studio, som designet layouten, ble artikkelen publisert i FRAM-magasinets utgave The Explorer. Lexus sin målgruppe var en god match med FRAM-magasinet, som fokuserer på innhold som mote, design, teknologi og reiser.
Gjennom relevant og godt innhold fikk leserne av magasinet et innblikk i Lexus som merkevare og identitet.