
En god oppskrift for Good for Me
Good for Me ville nå ut til en bredere målgruppe enn den de allerede hadde – og ba oss om å skrive produkt- og nettsidetekster som snakket til mange.
Alle foto: Good for Me
Alle tenker ulikt
Utfordring
Good for Me er en norsk merkevare innen kosttilskudd og annen ernæring, som selges på apoteker og i diverse nettbutikker. Unge jenter hadde hittil utgjort hoveddelen av målgruppa, men nå ønsket de å treffe flere – blant annet også menn. Men hvordan?
Vitaminer og kosttilskudd er noe de fleste kan ha nytte av i perioder av livet, uansett kjønn eller alder. Derfor bestemte vi oss for å styrke Good for Me som en tillitvekkende, folkelig og seriøs merkevare – et førstevalg for alle som vil gi kroppen sin det lille ekstra.
Innsikt & idé

For å få flere til å få øynene opp for Good for Me, ville vi bruke historiefortelling for å fremheve det unike med merkevaren. Alle produktene er 100 prosent veganske og fremstilt av plantebaserte ingredienser – med omtanke for naturen, dyrevelferd og bærekraft som bærende prinsipper.
Strategi & løsning
Vi spisset blyanten og gikk i gang med å skrive «om-oss»-tekst og produkttekster. Innholdet skulle være seriøst og uten bombastiske påstander, og samtidig spille på verdiene som definerer Good for Me. Med en liketil, lettfattelig og positiv tone ønsket vi å forsterke følelsen av at Good for Me er for alle – uansett om du er mann 35 eller kvinne på 70. Resultatet ble tekster som skaper tillit til merkevaren og produktene – og som aldri lover mer enn de kan holde.